نحوه تنظیم Dev-Cpp برای کار کردن با Opengl
پنجشنبه, ۸ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۴۴ ب.ظ
نحوه تنظیم Dev-Cpp برای کار کردن با Opengl
- دانلود و نصب Dev-Cpp
- دانلود پکیج GLUT
- پکیج GLUT را که حاوی فایل های زیر است از حالت فشرده خارج کنید.
- فایل glut32.dll را به پوشه زیر کپی کنید
- C:\Windows\System32
- فایل glut32.lib را به پوشه زیر کپی کنید
- C:\Dev-Cpp\lib
- فایل glut.h را به پوشه زیر کپی کنید
- C:\Dev-Cpp\include\GL
- نرم افزار Dev-Cpp را اجرا کنید
- از منوی File->New->Project گزینه Console Application را انتخاب کنید و کلید ok را انتخاب کردم
- به منوی Project->Project options بروید سپس تب Parameters را انتخاب کنید و خط زیر را در ستون سوم یعنی linker وارد کنید
- -lglut32 -lglu32 -lopengl32 -lwinmm -lgdi32
- در فایل main.cpp کدهای زیر را کپی کنید.
- #define GLUT_DISABLE_ATEXIT_HACK
- #include <windows.h>
- #include <GL/glut.h>
- int Height=400, Width=400;
- void display(void)
- {
- glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
- glutSwapBuffers();
- }
- int main(int argc, char **argv)
- {
- glutInit(&argc, argv);
- glutInitDisplayMode(GLUT_DOUBLE);
- glutInitWindowSize(Width, Height);
- glutCreateWindow("Hello OpenGL World");
- glutDisplayFunc(display);
- glutMainLoop();
- }
لینک های کمکی:
- ۹۳/۰۸/۰۸
- ۴۴۶۵ نمایش